پروژه ضدایرانی گلاب به مرحله اکران رسید، رونمایی از پوستر

به گزارش وبلاگ ورزشی 90 به نقل از ونیتی فر، جان استوارت که تابستان سال پیش را صرف کارگردانی اولین فیلمش با موضوعی ضدایرانی کرد، اکنون تریلر این فیلم را منتشر نموده و آن را امروز در جشنواره تلوراید برای اولین بار اکران می نماید.

پروژه ضدایرانی گلاب به مرحله اکران رسید، رونمایی از پوستر

میزبان دیلی شوی آمریکا، فیلم جدیدش را با تمرکز بر موضوع دستگیری مازیار بهاری روزنامه نگار ایرانی نیوزویک در ماجراهای پس از انتخابات ساخته است.

در فیلم گلاب گائل گارسیا برنال در نقش بهاری ظاهر شده است که پس از انتخابات به مدت 100 روز زندانی بود.

استوارت در روزهای اخیر به شدت برای این فیلم تبلیغ می نماید. او گفته است فیلمش را جی.جی آبرامز و ران هاوارد که برای فیلمنامه به او یاری فکری داده بودند، دیده اند و به شدت از آن تعریف نموده اند.

سایت ورایتی نیز درباره این فیلم نوشته است: سختی های شدیدی که مازیار بهاری روزنامه نگار ایرانی کشید - که 118 روز به اتهام جاسوسی در زندان به سر برد - در فیلم گلاب جان استوارت فیلمنامه نویس و کارگردان با مهارت و هوش تحسین برانگیزی روی پرده های عظیم آورده شده است؛ درامی که متناوبا محزون و به طور تیره ای مضحک است و از نظر جغرافیایی در برخی از همان مکان هایی اتفاق می افتد که فیلم آرگو (فیلمی که در نهایت با آن مقایسه خواهد شد) رخ داده بود، اما از تمام جنبه های دیگر کاملا متفاوت است. این فیلم که قسمت عظیمی از آن بین دو شخصیت بهاری (با بازی گائل گارسیا برنال) و بازپرسی رخ می دهد که او را در معرض بازی های ذهنی خردکننده می گذارد، اولین ساخته سینمایی بی پروای استوارت که از بازیگری های فوق العاده ای نیز بهره می برد، هم نمایشی تکان دهنده از تحمل انسانی است و هم یادآوری است از خطرهایی که روزنامه نگاران در جستجوی حقیقت با آن ها روبرو می شوند؛ البته تمام این ها هست منهای نمایش ها و پرچم تکان دادن های فیلم مردم گرای برنده اسکار ساخته بن افلک.

در تریلر 2 دقیقه ای و 26 ثانیه یا فیلم که پخش شده است، صحنه هایی مستند از حضور مردم در خیابان ها برای شرکت در انتخابات 1388 نیز به کار رفته است و بخش هایی نیز از روزهای زندان بهاری با بازجویش تصویر شده است.

استوارت در سال 2013 به مدت سه ماه از برنامه دیلی شو استعفا داد تا بتواند این فیلم را کارگردانی کند. فیلم گلاب اقتباس سینمایی از کتاب خاطرات بعد آن ها سراغم آمدند: داستان عشق، اسارت و بقای یک خانواده است که توسط مازیار بهاری روزنامه نگار و ایمی مولوی نوشته شده است. این کتاب خاطرات داستان دستگیری بهاری در سال 2009 و در حین پوشش خبری او از انتخابات ریاست جمهوری دوره قبلی در ایران را تعریف می نماید. بهاری در خیابان دستگیر و 118 روز بازداشت شد.

آشنایی استوارت با بهاری به پیش از دستگیری او باز می گردد. بهاری پیش از دستگیری اش در برنامه دیلی شو استوارت حاضر شده بود تا درباره ایران صحبت کند. هنگام دستگیری، همین مصاحبه او به عنوان یکی از مدارک همکاری اش با جاسوس های غربی مطرح شد. استوارت باز هم به داستان بهاری پرداخت و بعد از آزادی او از زندان، بهاری را باری دیگر در برنامه اش حاضر کرد تا بتواند درباره اتفاقاتی که برایش افتاده بود صحبت کند.

در این فیلم شهره آغداشلو نیز در نقش مادر بهاری ایفای نقش نموده است.

این فیلم همچنین در فستیوال بین المللی فیلم تورنتو نمایش داده خواهد شد و بعد از آن هم از روز هفتم ماه نوامبر (16 آبان) به طور سراسری در سینماهای آمریکا اکران گردد.

جشنواره تلوراید از 28 اوت تا اول سپتامبر (7 تا 10 شهریور) برگزار می گردد و جشنواره تورنتو کار خود را از 4 سپتامبر شروع می نماید.

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، غرب همیشه از ابزار سینما برای ارائه چهره ای مخدوش از ایران و جمهوری اسلامی استفاده نموده است. حمله یک سویه و با اطلاعات غلط به ساختار اجتماعی - سیاسی ایران و ارائه مطالبی غلط و مخدوش، از سیاست های همیشگی هالیوود بوده است و مهم ترین رویکرد آنها در فیلم ارگو بود که اسکار را هم در اختیار بن افلک قرار داد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "پروژه ضدایرانی گلاب به مرحله اکران رسید، رونمایی از پوستر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروژه ضدایرانی گلاب به مرحله اکران رسید، رونمایی از پوستر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید