وقتی طبیعت به رایانه تبدیل می گردد!

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، پژوهشگران دارپا در جستجوی روش هایی هستند تا با کنترل پدیده های طبیعی، یک رایانه کارآمد ارائه دهند.

وقتی طبیعت به رایانه تبدیل می گردد!

به گزارش وبلاگ ورزشی 90 و به نقل از دیفنس وان، آژانس پروژه های پژوهشی پیشرفتهٔ دفاعی یا دارپا (DARPA)، در جستجوی یافتن روش هایی است تا با یاری آنها، واکنش های شیمیایی، فرآیندهای زیستی و دیگر پدیده های طبیعی را تحت کنترل درآورد و از آنها برای ابداع یک رایانه کارآمدتر استفاده کند.

رایانه های جدید، آنقدر قوی نیستند تا پیچیده ترین مدل ها و شبیه سازی های دارپا را کنترل نمایند؛ در نتیجه این سازمان برای یافتن راهکار های جدید، طبیعت را جست و جو می نماید.

دارپا در اوایل ماه جاری، پژوهشی را شروع کرد تا بتواند با یاری آن، قدرت سلول های زنده، پیوندهای شیمیایی و دیگر فرآندهای طبیعی را تحت کنترل خود درآورد و از آن برای ابداع رایانه های کارآمدتر استفاده کند. این برنامه موسوم به طبیعت در قالب رایانه یا ناک (NAC) می تواند امکان جستجوی سریع فرآیندهای طبیعی را برای کاربران فراهم کند.

ژیانگینگ ژو (Jiangying Zhou)، مدیر پروژه ناک گفت: این پروژه های امیدوارنماینده، در سال های آینده می توانند برنامه های دارپا را در زمینه های گوناگون از جمله هواپیمایی، رباتیک، نانومواد و حوزه های دیگر به صورت چشمگیری متحول نمایند.

ما در این پروژه سعی داریم ابتدا اطلاعات مورد احتیاج خود را از مکانیسم های طبیعی به دست آوریم و سپس، مواد را طوری مهندسی کنیم تا از فرآیندهای طبیعی تقلید نمایند. پروژه ناک در صورت موفقیت، بسیاری از مسائل اساسی آژانس پروژه های پژوهشی پیشرفتهٔ دفاعیدارپا را حل خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "وقتی طبیعت به رایانه تبدیل می گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی طبیعت به رایانه تبدیل می گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید