منتخب مردم اصفهان در مجلس: کرونا به بشر آموخت با همه پیشرفت های علمی باز هم عاجز است

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، خبرنگاران/اصفهان منتخب مردم اصفهان در مجلس یازدهم گفت: ویروس کرونا به بشریت فهماند هر چقدر هم که از لحاظ علمی پیشرفت کند باز هم عاجز است و نباید متکبر گردد.

منتخب مردم اصفهان در مجلس: کرونا به بشر آموخت با همه پیشرفت های علمی باز هم عاجز است

امیرحسین بانکی پور در گفت و گو با وبلاگ ورزشی 90 در پاسخ به این سوال که مهمترین درس هایی که باید از کرونا بگیریم چیست؟ اظهار کرد: روایتی از امام حسن عسکری (ع) داریم که ایشان می فرمایند هیچ بلایی نیست مگر اینکه رحمت الهی در آن مستتر نباشد. برای موضوع ویروس کرونا هم رحمت های الهی همراه این مشکل است و بخشی از این رحمت ها درس هایی است که همگان باید بگیرند. یکی از این درس ها این است که قبل از بحران ها آمادگی لازم را داشته باشند. ویروس کرونا چند ماه قبل از اینکه در کشورمان بروز کند در چین پدیدار شد، اما وقتی وارد ایران شد مدتی طول کشید تا اوضاع مدیریت شد.

وی اضافه نمود: چین در زمان بحران کرونا دچار مسائل اجتماعی و خانوادگی شد و درصد طلاق در این کشور بالا رفت، بنابراین مسئولان ما باید از هم اکنون تدبیر مناسبی را بیندیشند تا جامعه ایران دچار این مسائل اجتماعی نگردد.

منتخب مردم اصفهان در مجلس یازدهم، گفت: درس دومی که باید بگیریم این است که تا حد امکان مردم را در همه امور مشارکت دهیم تا بتوانیم بر بحران ها غلبه کنیم. در بحران های گذشته که داشتیم این موضوع به خوبی ثابت شد و در شرایط کرونایی امروز مسئولان باید بهتر به این موضوع توجه نمایند؛ مردم در بحران کرونا، به شکل خودجوش در موضوع فراوری و توزیع ماسک به میدان آمدند و تا حد زیادی توانستند در تامین اقلام بهداشتی به هم نوعان خود و کادر پزشکی و درمانی یاری نمایند.

بانکی پور ادامه داد: پس برخورد فعال با مردم درس دیگری است که باید از بحران کرونا بگیریم. بنابراین مسئولان امر باید به مردم میدان دهند و زمینه حضور فعال مردم در تمام عرصه ها را فراهم نمایند.

وی توضیح داد: اما درس سوم را کرونا به دنیا داد، بشری که فکر می نماید همه چیز را می داند و به طبیعت مسلط شده است و ادعای فتح آسمان ها را دارد در برابر یک ویروس کوچک عاجز شد. بنابراین بشریت فهمید هر چقدر هم که از لحاظ علمی پیشرفت کند باز هم عاجز است و نباید متکبر گردد و باد رخوت در خود ایجاد کند. باید همواره خود را محتاج به خداوند بدانیم و با کوشش و عقلانیت مسائل را حل کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "منتخب مردم اصفهان در مجلس: کرونا به بشر آموخت با همه پیشرفت های علمی باز هم عاجز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منتخب مردم اصفهان در مجلس: کرونا به بشر آموخت با همه پیشرفت های علمی باز هم عاجز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید