محرومیت 4 ساله ورزشکار پارادوومیدانی

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، ورزشکار رشته پارادوومیدانی ایران به علت نقض قوانین ضد دوپینگ با محرومیت چهار ساله روبرو شد.

محرومیت 4 ساله ورزشکار پارادوومیدانی

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، کمیته بین المللی پارالمپیک اعلام نمود که مهران نکویی مجد ورزشکار رشته پارادوومیدانی به علت نقض قوانین مرتباط با مبارزه با دوپینگ، با محرومیت 4 ساله روبرو شده و بدین ترتیب نمی تواند از تاریخ 7 سپتامبر 2020 تا 6 سپتامبر 2024 در هیچ رقابتی شرکت کند.

تخلف نکویی مجد براساس قانون ضد دوپینگ IPC و در ماده 2.2 است که به استفاده یا کوشش برای استفاده به وسیله یک ورزشکار از یک ماده ممنوعه یا یک روش ممنوعه اشاره می نماید.

در این مورد خاص نیز یکی از آزمایشگاه های معتبر آژانس دنیای مبارزه با دوپینگ (وادا) گزارش داده که دستکاری شیمیایی و فیزیکی برای جایگزینی نمونه ادرار اجرا شده است. در واقع با توجه به نمونه گیری های قبلی، نکویی مجد نتوانسته توضیحات کافی ارائه بدهد که چرا نمونه دریافتی از او در آزمایشگاه با آن نمونه ادرار مطابقت نداشته است.

نکویی مجد دو سال قبل و در جریان رقابت های پارادوومیدانی قهرمانی دنیا در سال 2019 پیروز به کسب مدال نقره و سهمیه بازی های پارالمپیک 2020 توکیو شد، اما به علت آنکه رکوردهایش از رکوردهای مدنظر کمیته ملی المپیک برای اعزام به توکیو کمتر بود، شانس اعزام را از دست داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "محرومیت 4 ساله ورزشکار پارادوومیدانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محرومیت 4 ساله ورزشکار پارادوومیدانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید