زمان صدور پروانه ساخت از 10 ماه به 2 ماه کاهش می یابد

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، تهران (پانا) - معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به چالش های صدور پروانه اظهار کرد زمان صدور پروانه در ابتدای این دوره از مدیریت شهری 313 روز بود و یک فرد باید 121 گام خرد و کلان را طی کند تا به صدور پروانه برسد که تا خرداد 1401 زمان صدور پروانه به دوماه خواهد رسید.

زمان صدور پروانه ساخت از 10 ماه به 2 ماه کاهش می یابد

حمیدرضا صارمی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، در همایش الزامات، راهکارهای فراوری، مانع زدایی و پشتیبانی مسکن و ساختمان شهر تهران گفت: حسب دستوری که شهردار تهران در جهت رونق فراوری و مانع زدایی در ساخت و ساز دادند، این همایش برگزار می گردد؛ نظام جمهوری اسلامی، کشور ما را در شاخص های توسعه یافتگی به یک تراز جهانی رساند و تحولاتی که در زمینه علمی در کشور ما انجام شده 16 برابر میانه جهانی رشد علم است؛ نظام جمهوری اسلامی معادلات علمی جهان را به هم زد و امروز هیچ اقدامی در جهان بدون نظر ایران امکان پذیر نیست.

وی افزود: در این همایش می خواهیم آنالیز کنیم که چرا در کشور ما 4 طرح جامع مسکن نوشته شده ولی محقق نمی گردد و چرا نمی توانیم الگوی موفقی در بحث مسکن به کار بگیریم؛ یک علت آن این است که برنامه هایی که در آن آمار و اطلاعات دقیق وجود نداشته باشد، به شکست منتهی می گردد؛ 1245 شهر در کشور داریم که 9 مورد آنها کلان شهر هستند و 40 درصد جمعیت را به خود اختصاص داده اند و از این تعداد 9 میلیون جمعیت ثابت در تهران قرار گرفته اند و از این لحاظ تهران با سایر شهرها فرق دارد.

صارمی ادامه داد: نگاه موضعی به مسکن یکی از نقدهای وارد شده است؛ بعضی معتقدند که ظرفیت جمعیت پذیری تهران کم است، در حالی که باید توجه کنیم که ما در شهرداری مسئول آمایش سرزمین نیستیم و نمی توانیم جمعیت را به بیرون راهنمایی کنیم، بلکه باید خدمات و امکانات برای آنها فراهم کنیم و فرایندها را تسهیل نماییم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران افزود: یکی دیگر از مسائل این است که انبوه سازان و شهرداری نسبت به هم شناخت کمی دارند، در حالیکه باید برای تحقق هدف ارتقای کیفیت زندگی در تهران با هم حرکت نمایند.

وی با اشاره به چالش های صدور پروانه اظهار کرد: زمان صدور پروانه در ابتدای این دوره از مدیریت شهری 313 روز بود و یک فرد باید 121 گام خرد و کلان را طی کند تا به صدور پروانه برسد؛ تا خرداد 1401 زمان صدور پروانه را به دوماه خواهیم رساند.

صارمی یادآور شد: قانونگذاران کشور باید به این جمع بندی برسند که حکمران محلی تهران را اداره کند، چرا که تهران را نمی توان با بخشنامه مشترکی که برای همه شهرها ابلاغ می گردد، اداره کرد؛ تهران از سال 90 تا به امروز از صدور 32 هزار پروانه ساختمانی به یک ششم این اندازه رسیده در حالی که رشد جمعیت در این بازه زمانی در تهران بسیار بالا بود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه در کشور 10 میلیون واحد مسکونی احتیاج داریم، اعلام کرد: به ازای هر طلاقی که اتفاق می افتد، دو واحد مسکن باید ساخته گردد؛ در بحث شاخص نسبت طلاق به ازدواج، بعد خانوار یک نفره به 12 درصد و دو نفره به 30 درصد رسیده است و این نکات اهمیت ساخت مسکن را نشان می دهد.

وی مطرح کرد: تا سال 92 مشکل حاد در بحث مسکن در کشور نداشتیم اما در تهران ظرف یک سال 15 درصد تغییر در شاخص های مسکن به وجود آمده است .

صارمی در سرانجام اعلام کرد: اراده شهرداری حرکت به سمت فراوری مسکن است و سال آینده سهم شهرداری از افق یک میلیونی دولت برای ساخت مسکن، 180 هزار واحد مسکونی است و امیدواریم به ارقامی بالاتر از این اندازه دست یابیم.

منبع: خبرگزاری پانا

به "زمان صدور پروانه ساخت از 10 ماه به 2 ماه کاهش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان صدور پروانه ساخت از 10 ماه به 2 ماه کاهش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید