روز فرهنگی ایران در بیشکک برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، روز فرهنگی ایران در چارچوب نمایشگاه بین المللی راه ابریشم در شهر بیشکک با هدف معرفی تاریخ و فرهنگ کشور برگزار می گردد.

روز فرهنگی ایران در بیشکک برگزار می گردد

به گزارش خبرنگار وبلاگ ورزشی 90 در بیشکک، روز فرهنگی ایران در چارچوب نمایشگاه بین المللی راه ابریشم در شهر بیشکک با هدف معرفی تاریخ و فرهنگ این کشور در تاریخ 23 آوریل (سه شنبه) برگزار می گردد.

به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان در نمایشگاه مذکور برنامه گسترده همراه با شاهنامه خوانی، شعرخوانی، اکران فیلم های مستندی درباره ایران، معرفی صنایع دستی سنتی، کلاسهای آموزش خوشنویسی و مسابقات مختلف در نظر گرفته شد.

هدف نمایشگاه ارائه اطلاعات درباره کشورهای حاضر در راه ابریشم به وسیله ابزارهای هنری است که مقامات رایزنی فرهنگی تاریخ ایران و ظرفیت مدرن کشورمان را معرفی خواهند کرد.

به گفته برگزار نمایندگان اینگونه مراسم های فرهنگی به تقویت احترام متقابل بین مردمان منطقه، توسعه دوستی، مشارکت و همکاری در حوزه تجارت و گردشگری یاری می نماید.

کییز دوینا سازمان اجتماعی، انجمن ابتکارات رزا آتونبایوا رئیس جمهور سابق قرقیزستان برگزار نمایندگان این مراسم فرهنگی هستند.

در این نمایشگاه سفارت خانه های قزاقستان، ازبکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، آذربایجان، چین، هند، ایران، ترکیه، مغولیستان، ژاپن، کره جنوبی، پاکستان و افغانستان شرکت می نمایند و هر کشور فرصت جهت معرفی فرهنگ ملی خود را دارد.

.

منبع: خبرگزاری فارس

به "روز فرهنگی ایران در بیشکک برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روز فرهنگی ایران در بیشکک برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید