با روش نگهداری از درخت بونسای آشنا شوید

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، بونسای نارون بسیار مقاوم بوده و نگهداری از آن در داخل ساختمان و یا فضای باز به راحتی ممکن است. مکانی کاملاً روشن و کمی خنک را برای این گیاه در نظر بگیرید.

با روش نگهداری از درخت بونسای آشنا شوید

به گزارش، بونسای نارون با نام علمی Ulmus parvifolia از خانواده آلماسه (Ulmaceae) میباشد. این گیاه به طور معمول با عنوان Chinese Elm نارون چینی در دنیا شناخته شده است و بیشتر گونه های آن بومی چین، ژاپن ، کره شمالی و ویتنام میباشند.

این درختچه نیمه همواره سبز دارای برگ های متناوب ، تخم مرغی تا بیضوی دندانه دار و معمولا با پایه های نامساوی به رنگ سبز تیره براق میباشد. برخی گونه ها در فصل پاییز میوه میدهند و در این فصل برگ های گیاه دارای رنگ های جذابی میشوند.

بونسای نارون بسیار مقاوم بوده و نگهداری از آن در داخل ساختمان و یا فضای باز به راحتی ممکن است. مکانی کاملاً روشن و کمی خنک را برای این گیاه در نظر بگیرید.

اگر در خارج از منزل از آن نگهداری میکنید آن را میتوانید در معرض آفتاب قرار دهید ولی در روز های سوزان تابستان آن را به یک منطقه نیمه سایه منتقل کنید و در طول روزهای خیلی سرد زمستان آن را به گلخانه خنک منتقل کنید یا با پشم گوسفند و جانوران دیگر آن را بپوشانید.

بونسای نارون عاشق آبیاری های مکرر است، اما از ورود آب بیش از ظرفیت تحمل گلدان اجتناب کنید. در خلال آب و هوای بسیار گرم، اجازه ندهید که خاک گیاه خشک گردد و به طور منظم آبیاری کنید به خصوص در بهار و اوایل تابستان آن را در خاک حاصلخیز و مرطوب نگه دارید.

برای حفظ و فراوری برگچه ها، از کود با نیتروژن بالا بهره ببرید. برای حفظ رنگ خوب و رشد سالم بدون بزرگ شدن اندازه برگ ، تغذیه سه یا چهار بار در سال کافی است.

فرم دهی و شکل گیری بونسای میبایست با هرس انجام گردد. هرس سنگین بهتر است از در اواخر دوره ای که گیاه خفته درست قبل از آغاز بهار انجام گردد.

تغییر گلدان گیاهان جوان در هر سال و گیاهان مسن تر در هر 3-4 سال میتواند باشد.

این گیاه می تواند در بیشتر انواع خاکها با تخلخل خوب رشد مناسبی داشته باشد. مخلوط خاک : 1 قسمت (Akadama آکادما) ، 1 قسمت شن ، 1 قسمت کمپوست برگ ، 1 قسمت پوست درخت کاج. پیشنهاد میگردد.

به طور معمول لازم نیست بیشتر شکل دادن و فرم دهی به وسیله هرس انجام می گردد. اگر سیم کشی مورد احتیاج است ، ضروری است با احتیاط عمل گردد زیرا شاخه ها کاملا شکننده میباشند.

تکثیر آن در خارج از منزل با افشانده شدن بذر در پاییز یا بهار امکانپذیر است. استفاده از قلمه ساقه های سبز در فصل تابستان نیز ممکن است.

منبع: جدیدترین

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "با روش نگهداری از درخت بونسای آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با روش نگهداری از درخت بونسای آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید