احتمال افزایش مرگ و میر مهاجران در دریای مدیترانه

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، تازه ترین تجزیه و تحلیل سازمان بین المللی مهاجرت نشان می دهد که تشدید کوشش مهاجران و پناهجویان برای رساندن خود با مرزهای اروپا به وسیله مسیرهای خطرناکتر، احتمال مرگ و میر آنها را به شدت افزایش داده است.

احتمال افزایش مرگ و میر مهاجران در دریای مدیترانه

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ورزشی 90 به نقل از آسوشیتدپرس، سازمان بین المللی مهاجرت امروز سه شنبه خاطرنشان کرد: فعالیت های جدید و خطرناک قاچاقچیان انسان و کوشش ها برای رسیدن به اروپا به وسیله جهتهای خطرناکتر، در نهایت منجر به افزایش تلفات مهاجرانی خواهد شد که قصد عبور از مدیترانه را دارند.

سازمان بین المللی مهاجرت خاطرنشان کرد: در شش ماه نخست 2016 بیش از 2901 نفر در مدیترانه ناپدید شده یا جان خود را از دست داده اند. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 37 درصد رشد داشته است.

بیشتر مرگ و میر مهاجران در این مدت در جهت موسوم به مدیترانه مرکزی از شمال آفریقا به ایتالیا اتفاق افتاده است، جهتی که در شش ماه نخست سال جاری بیش از 70 هزار نفر از آن عبور نموده اند.

سازمان بین المللی مهاجرت اضافه کرد: جهت مدیترانه مرکزی همیشه خطرناکترین جهتها بوده است، به خاطر طولانی بودن زمان مسافرت و ازدحام بیش از حد مهاجران در قایق های ناامن.

این گزارش حاکی است: اقدام جدید قاچاقچیان انسان، در اعزام چند قایق به صورت همزمان، کار امداد و نجات را برای نیروهای امدادی سخت تر از گذشته نموده است.

استفاده قاچاقچیان از جهتهای جدید به خصوص جهت مصر نیز به این بحران دامن زده است. تعداد مرگ و میرها در جهت مدیترانه مرکزی در ماه می به بیش از 1130 نفر رسید و این رقم در ماه ژوئن به 388 نفر کاهش یافته است.

تعداد مرگ و میر مهاجران در ماه اوت در این جهت به کمتر از 29 نفر رسیده است. تعداد تلفات مهاجران در جهت شرقی دریای مدیترانه پس از امضای توافق بین ترکیه و اتحادیه اروپا با کاهش چشمگیری روبرو شده است.

میزان ورود مهاجران خارجی به اروپا به وسیله جهت ترکیه از زمان امضای این توافقنامه بیش از 98 درصد کاهش داشته است.

در شش ماه نخست سال جاری 376 نفر در جهت شرقی مدیترانه جان باخته اند. براساس توافقی که چند ماه پیش میان مقامات آنکارا و اتحادیۀ اروپا حاصل شد، ترکیه به ازای ممانعت از ورود پناه جویان به قارۀ اروپا، امتیازاتی مانند پیشبرد مذاکرات برای پیوستن این کشور به اتحادیۀ اروپا و سفر بدون ویزا شهروندانش به اروپا را دریافت می کرد؛ اما مقامات اروپایی تا به امروز این امتیازات را به دلیل آنچه نقض حقوق شهروندی و سرکوبگری اردوغان در ترکیه دانسته اند، از آنکارا دریغ نموده اند.

منبع: تسنیم

به "احتمال افزایش مرگ و میر مهاجران در دریای مدیترانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال افزایش مرگ و میر مهاجران در دریای مدیترانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید