آغاز مرمت و سامان دهی اطراف مسجد تاریخی باباعبدالله نایین

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نایین از آغاز مرمت و سامان دهی فضای پیرامون مسجد تاریخی باباعبدالله این شهرستان خبر داد.

آغاز مرمت و سامان دهی اطراف مسجد تاریخی باباعبدالله نایین

به گزارش وبلاگ ورزشی 90 به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان، محمود مدنیان رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان نایین با اعلام این خبر اضافه کرد: مهمترین بخش مسجد بابا عبدالله، گنبد تاریخی آن که به عنوان گنبد مقبره ای بوده نیاز به استحکام بخشی داشته، به همین دلیل با اختصاص مبلغ یک میلیارد ریال از اعتبارات ملی، عملیات بازسازی، مرمت و استحکام بخشی محوطه و ساختمان اطراف بنا که در معرض تخریب شدید بود آغاز شد.

مدنیان خاطر نشان کرد: این قسمت از بنا با مشارکت مالک و خیرین، به منظور مرمت و بازسازی در اختیار اداره میراث فرهنگی نایین قرار گرفت.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان نایین تأکید کرد: این بخش از بنا به عنوان پشتبند و نگهدارنده گنبد و مسجد عمل کرده و با توجه به فرسایش و تخریب آن، عملیات بازسازی مرمت و مقاوم سازی آن از بخشهای پایینی بنا به سمت بخشهای فوقانی در حال اجراست.

او شرح داد: شرح عملیات مرمتی شامل بازسازی دیوارها و طاقهای فروریخته، پی بندیها، شیب بندی، ایزوله بامها و در نهایت نماسازی ها است.

مسجد تاریخی باباعبدالله از مهمترین بناهای تاریخی شهر نایین و متعلق به قرن هفتم هجری، به شماره204 و در سال 1313 و جزء اولین بناهای تاریخی ایران به ثبت ملی رسیده است.

منبع: میراث آریا

به "آغاز مرمت و سامان دهی اطراف مسجد تاریخی باباعبدالله نایین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز مرمت و سامان دهی اطراف مسجد تاریخی باباعبدالله نایین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید