چرا انسان ها گریه می نمایند؟

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، انسان ها تنها موجوداتی هستند که گریه می نمایند. اگرچه گریه کردن همیشه حس خوبی ندارد؛ اما یکی از روش هایی است که بدن برای محافظت از خود به کار می گیرد.

چرا انسان ها گریه می نمایند؟

دانشمندان کشف نموده اند، سه نوع اشک متفاوت وجود دارد. در نتیجه اشک هایی که به هنگام خرد کردن پیاز سرازیر می شوند، با اشک هایی که پس از یک اتفاق ناراحت نماینده جاری می شوند، یکسان نیستند. گریه کردن تنها یک عکس العمل ناخودآگاه نیست. هر نوع اشک، هدف خاص خود را دارد.

این سه نوع اشک عبارت اند از بنیانی، انعکاسی و روانی. اشک های بنیانی از خشک شدن چشم ها جلوگیری نموده و قرنیه را لیز می نمایند. زمانی که در معرض محرک هایی مانند پیاز یا گردوخاک قرار بگیریم، اشک های انعکاسی سرازیر می شوند. با این حال، زمانی که واقعاً گریه می کنیم، در واقع اشک های روانی هستند که از چشم هایمان جاری می شوند. این اشک ها به وسیله احساسات تحریک می شوند. احساساتی که هم می تواند مثبت باشد و هم منفی. این اشک ها روحیه را تنظیم می نمایند. بعلاوه این اشک ها دارای یک مسکن طبیعی نیز هستند. به همین خاطر اغلب اوقات پس از گریه کردن، احساس بهتری داریم. اشک های روانی به وسیله سازگان کناره ای تحریک می شوند. سازگان کناره ای همان مرکز اصلی احساسات مغز است. هیپوتالاموس داخل سازگان کناره ای قرار گرفته است.

زمانی که به وسیله ارسال نماینده های عصبی به هیپوتالاموس سیگنال داده می گردد که در این مورد یک حس قوی است، هیپوتالاموس پیغام هایی به سیستم عصبی اتوماتیک ارسال می نماید. سیستم عصبی اتوماتیک، بخشی از مغز است که کنترل خیلی کمی روی آن داریم. این پیغام به سیستم عصبی اتوماتیک می گوید که اشک فراوری کند. اگرچه علم و دانش می تواند دلیل اشک های روانی را به خوبی شرح دهد؛ اما این که چرا این سیستم مختص انسان ها است، هنوز تعیین نیست.

منبع: فوت و فن

به "چرا انسان ها گریه می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا انسان ها گریه می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید