طرز تهیه سوپ شلغم مرغ، دشمن درجه یک سرماخوردگی!

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، طبع شلغم از نظر طب سنتی گرم و مرطوب است. مقادیر زیاد ویتامین C و اسید اسکوربیک موجود در شلغم، آن را به یک ماده تقویت کننده مهم برای سیستم ایمنی بدن تبدیل کرده است. از این رو مصرف شلغم به هر مدلی، باعث برطرف کردن عوارض سرماخوردگی شده و در طب سنتی به تهیه و مصرف سوپ شلغم مرغ بسیار توصیه شده است.

طرز تهیه سوپ شلغم مرغ، دشمن درجه یک سرماخوردگی!

در این مطلب می خوانید:

طرز تهیه سوپ شلغم مرغ

طرز تهیه سوپ شلغم مرغ با سبزیجات

طرز تهیه سوپ شلغم مرغ

مواد لازم
کره بدون نمک 6 قاشق غذاخوری
پیاز متوسط ریز خرد شده 4 عدد
شلغم پوست کنده و ریز خرد شده1 تا 1/5 کیلوگرم
سیب زمینی پوست کنده و ریز خرد شده 250 گرم
نمک به مقدار لازم
سینه مرغنصف یک عدد
جوز تازه و رنده شدهیک چهارم قاشق چایخوری
جعفری تازه و خرد شده-برای تزئین2 قاشق غذاخوری

دستور تهیه سوپ شلغم با سیب زمینی و مرغ

  • در یک قابلمه بزرگ کره را با یک حرارت ملایم آب کنید تا وقتی که کف کند. وقتی که کف ها از بین رفتند پیازها را اضافه کنید و 5 دقیقه داخل قابلمه تفت بدهید تا وقتی که پیازها شفاف بشوند ولی نگذارید که سرخ بشوند!
  • سیب زمینی، سینه ریز خرد شده و شلغم های خرد شده را به قابلمه اضافه کنید و خوب به هم بزنید تا کره روی مواد را بپوشاند. 2 قاشق چایخوری نمک اضافه کنید، در قابلمه را بگذارید، شعله را کم کنید. بگذارید خوب بپزند، هر چند دقیقه محتویات داخل قابلمه را هم بزنید، پخت را تا 20 دقیقه و زمانی که سیب زمینی ها، مرغ و شلغم ها ترد بشوند ادامه بدهید.
  • آب را اضافه کرده و شعله را زیاد کنید تا یک کم بجوشند. بعد در قابلمه را طوری بگذارید که یک کم جا برای خروج بخار وجود داشته باشد، شعله را کم کنید و بگذارید برای 30 دقیقه بپزند تا سیب زمینی ها و شلغم ها کاملا پخته بشوند.
  • با همزن برقی یا مخلوط کن مخلوط سوپ را به حالت پوره دربیاورید (اختیاری) تا وقتی که کاملا صاف بشوند. حالا آن ها را به داخل قابلمه برگردانید و با نمک و جوز رنده شده به آنها مزه بدهید.
  • سوپ را داخل کاسه های کم عمق بریزید و با جعفری خرد شده تزیینش کنید!

نکات مهم در تهیه سوپ شلغم مرغ

  • این غذا با این مقدار مواد برای 8 نفر می تواند کافی باشد.
  • هر چقدر شلغم بزرگتر باشد دیرتر می پزد و یه طعم تلخی هم به سوپ می دهد، پس برای این سوپ از شلغم های تازه و کوچک استفاده کنید.

طرز تهیه سوپ شلغم مرغ با سبزیجات

مواد لازم
شلغم 250 گرم
آب مرغ2 لیوان
هویج 3 عدد
جعفری 50 گرم
جو پرک نصف لیوان
کرفس 100 گرم
لیمو ترش 2 عدد
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

روش تهیه سوپ شلغم با آب مرغ و سبزیجات

  • ابتدا آب مرغ را در قابلمه ای می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس جو پرک را نیز به آن می افزاییم و اجازه می دهیم به مدت 15 الی20 دقیقه جو پرک در آب مرغ بپزد. (در قابلمه را نمی گذاریم چون جو سر می رود)
  • هویج ها را با پوست کن تمیز می کنیم سپس می شوییم و یا با رنده ریز رنده می کنیم و یا روی تخته به صورت نگینی خرد می کنیم که این مورد کاملا سلیقه ای است. کرفس را نیز می شوییم و روی تخته ریز ریز خرد می کنیم.
  • سپس هویج و کرفس خرد شده را نیز به مواد داخل قابلمه اضافه می کنیم و فلفل را نیز روی مواد به هر میزان که تمایل داریم می پاشیم.
  • شلغم ها را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته نگینی خرد می کنیم و به سوپ اضافه می کنیم.
  • و صبر می کنیم با حرارت کم خوب مواد سوپ بپزد.جعفری را نیز می شوییم و روی تخته ریز خرد می کنیم. گه گاه سر می زنیم تا ببینیم شلغم های خرد شده نرم شده اند یا نه.اگر نرم بودن نمک می پاشیم و سپس جعفری را اضافه می کنیم و (اینکار باعث می شود رنگ سبز جعفری در هنگام پخت کم تر تغییر کند)
  • پس از تقریبا 10دقیقه که جعفری پخت شعله زیر قابلمه را خاموش می کنیم.(توجه کنید که در این زمان شما باید سوپ تقریبا رقیقی داشته باشید)و را در ظرف مورد نظر سرو می کنیمو با طعم بی نظیر این سوپ آب لیمو تازه نیز توصیه می شود.

سخن آخر

اگر شما از کم خونی رنج می برید، میزان قابل توجهی آهن موجود در شلغم است که باعث می شود، این کمبود آهن را از بین ببرد. آهن، در انتقال اکسیژن، ترمیم بافت های سلولی و عملکرد صحیح بدن، نقش دارد. بنابراین، آهن بیشتر به معنای گردش خون بهتر به هر قسمت از بدن و افزایش عملکرد اندام های داخلی است.

امیدواریم از این مطلب استفاده لازم را برده باشید. اگر به تهیه سوپ و یا آش علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم طرز تهیه سوپ تره فرنگی، طرز تهیه آش شلغم که سرشار از ویتامین بوده و همچنین طرز تهیه آش رشته را نیز در انگیزه آموزش ببینید. همچنین فراموش نکنید نظرات و تجربیات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید. تا به حال سوپ شلغم مرغ درست کرده بودید؟

منبع: مجله انگیزه

به "طرز تهیه سوپ شلغم مرغ، دشمن درجه یک سرماخوردگی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سوپ شلغم مرغ، دشمن درجه یک سرماخوردگی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید