از آنالیز وضعیت مدیرت بحران در کشور تا سیر تحولات تهران از گذشته تا امروز

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، اداره اجتماعی خبرنگاران، چهاردهمین روز از اولین ماه فصل پاییز را با انتشار بیش از 50 خبر، مصاحبه و گزارش روی خروجی خود پشت سرگذاشت؛ خبرهایی که در شش سرویس خبری منتشر شد و در این میان خبرهایی از سرویس، حوادث، محیط زیست و آموزش و پرورش و سلامت بیشترین توجه مخاطبان را به خود اختصاص دادند.

از آنالیز وضعیت مدیرت بحران در کشور تا سیر تحولات تهران از گذشته تا امروز

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، خبرهایی که بیشترین فراگیری را در میان اخبار اجتماعی امروز داشتند به همراه لینک مستقیم آن ها در ادامه آمده است:

زنگ ها برای که به صدا درمی آیند؟!

خبرنگار سرویس حوادث وبلاگ ورزشی 90 امروز در گزارشی به عملکرد سازمان مدیریت بحران در جریان سیل در 6 استان کشور پرداخته و نوشته است: هنگام ارائه گزارش عملکرد مسئولان دستگاه های مختلف دور میزهای چند ده نفره همه چیز خوب و عالی است، اقدامات خوبی انجام گردیده و ان شاءالله دیگر غافلگیر نخواهیم شد. اما همین که فاصله از دور میزها بیشتر می گردد، گویا هنوز خیلی کارها انجام نگردیده که همچنان بجز زلزله، سیل، توفان و بارندگی هم غافلگیرمان می نماید!

هنوز دو هفته از فرمان رییس سازمان مدیریت بحران کشور برای آمادگی در برابر حوادث فصل سرما نگذشته بود که بارش باران و جاری شدن سیلاب در شش استان کشور ثابت کرد که مدیریت بحران در کشور ما همچنان حداقل برای برخی مسئولان شبیه به یک شوخی است، چرا که بارش های اخیر باران نیز علی رغم آن که از سوی هواشناسی پیش بینی گردیده و اخطارهای لازم در موردش صادر گردیده بود، باز هم غافلگیرشان کرد و بر اساس آخرین آمارها تاکنون دست کم 9 نفر جان خود را از دست داده و میلیاردها تومان خسارات به تاسیسات زیربنایی، خانه ها، راه ها، شهرها و ... وارد گردیده است.

تهرانی ها به جایی برای نفس کشیدن احتیاج دارند

خبرنگار سرویس شهری وبلاگ ورزشی 90 نیز امروز در گفتگویی با زهرا ترانه یلدا، کارشناس شهری به مناسبت انتخاب تهران به عنوان پایتخت رسمی ایران در سال 1286، به آنالیز سیر تحولات تهران از گذشته تا امروز و آنالیز بهبود شرایط زیست پذیری تهران پرداخته و نوشته است: تهران که روزگاری به هوای خوش و باغ های زیادش معروف بود این روزها همانند بسیاری از کلانشهرها گرفتار ترافیک و آلودگی صوتی، آلودگی هوا، معضل پسماند و ... است، به نحوی که بسیاری شهروندان به دنبال جایی برای نفس کشیدن هستند.

14 مهر 1286 در متمم قانون اساسی مشروطیت تهران به عنوان پایتخت رسمی ایران قانونی شد. شهری که به دلیل شرایط جغرافیایی و موقعیت مطلوبی که داشت مورد توجه شاهان آن دوره نهاده شد و پیشرفت زیادی کرد. از آن دوره 111 سال می گذرد. دورانی که این شهر تغییرات زیادی به خود دید و به کلی تغییر کرد به نحوی که از آن شهر خوش آب و هوا کمتر اثری می توان در آن یافت.

چرایی باز پس گیری املاک شهرداری از سمن ها

حجت نظری، رئیس ستاد ساماندهی سمن های شهر تهران در مورد چرایی بازپس گیری املاک شهرداری از سازمان های مردم نهاد توضیحاتی را ارائه کرد.

وی در مورد چرایی بازپس گیری ساختمان های شهرداری از سازمان های مردم نهاد گفت: در ابتدای آغار به کار شورای شهر پنجم مصوبه ای در مورد بازگرداندن و ساماندهی حق بهره برداری از املاک شهرداری به تصویب رسید که براساس این مصوبه تمام واگذاری حق بهره برداری املاک باید با مجوز شورای شهر باشد.

بندپی: از زمان معرفی وزیر رفاه به مجلس اطلاعی ندارم

انوشیروان محسنی بندپی، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه چون رأی استمزاجی مجلس بر عدم تایید لایحه تفکیک حوزه رفاه از وزارت کار بود، تصور نمی کنم معرفی 2 وزیر به مجلس مدنظر دولت باشد گفت: از زمان معرفی وزیر رفاه به مجلس اطلاعی ندارم.

وی در پاسخ به اینکه اخیرا زمزمه هایی مبنی بر طرح مجدد تفکیک حوزه رفاه از وزارت تعاون و کار و معرفی 2 وزیر از سوی رئیس جمهور به مجلس به گوش می رسد اظهار کرد: تا مجلس مصوب نکند چنین امری محقق نمی گردد.

خانواده ها پول نقد به مدرسه ندهند

منصور مجاوری، مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اجرای طرح حساب یکپارچه مدارس گفت: خانواده ها را ملزم و از آنها درخواست می کنیم که پول نقد به مدارس نبرند؛ مدیران نیز طبق قانون ملزم هستند به وسیله درگاه الکترونیکی پرداخت و دریافت داشته باشند.

وی درباره حساب یکپارچه مدارس توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: حساب یکپارچه با یک کد شناسه مخصوص که شامل کدملی دانش آموز، کد مبلغ فعالیت فوق برنامه و کد مدرسه است آماده گردیده است

70 درصد نقاط سیل خیز کشور ایمن سازی نگردیده است

ابوالقاسم حسین پور، مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوان داری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری با بیان این که از 45 میلیون هکتار از حوزه های آبخیز کشور، 11 میلیون هکتار تحت پوشش عملیات آبخیزداری نهاده شده است، گفت: طی سال های 90 تا 96، 1139 مورد سیل در کشور رخ داده است.

وی با بیان اینکه کشور ما کشور خشک و نیمه خشکی است و دارای بارندگی های نامنظم و با شدت بالا در مدت زمان کوتاه است که منجر به وقوع سیلاب می گردد، اظهار کرد: از این رو در زمره کشورهای سیل خیز جهان هستیم. در سال های اخیر بر اثر تغییرات اقلیمی و مسائلی که در کشور ما از جمله تغییر کاربری اراضی وجود دارد شاهد تشدید سیلاب ها بوده ایم و به همین دلیل ضرورت پرداختن به مدیریت سیلاب و راهکارهای کاهش آن در کشور روز به روز مهم تر می گردد.

پربازدیدها

زنگ ها برای که به صدا درمی آیند؟!

70 درصد نقاط سیل خیز کشور ایمن سازی نگردیده است

56 نکته ای که به شما در مواجهه با سیل یاری می نماید

دستگیری عاملان تهدید به قتل یک شهروند و خانواده اش در نازی آباد

در روز چند تخم مرغ بخوریم؟

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "از آنالیز وضعیت مدیرت بحران در کشور تا سیر تحولات تهران از گذشته تا امروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از آنالیز وضعیت مدیرت بحران در کشور تا سیر تحولات تهران از گذشته تا امروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید