مهار 8 میلیون متر مکعب سیلاب در کاشمر

به گزارش وبلاگ ورزشی 90، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس اداره منابع طبیعی کاشمر گفت: در مجموع از بارش های ابتدای سال 98 بالغ بر هشت میلیون متر مکعب سیلاب مهار شده و به سفره های آب زیرزمینی کوهسرخ و دشت کاشمر تزریق شده است.

مهار 8 میلیون متر مکعب سیلاب در کاشمر

سیدرضا نجفی در گفت وگو با وبلاگ ورزشی 90 مطرح نمود: با توجه به شرایط اقلیمی منطقه کاشمر و تغییرات اقلیمی در سال های اخیر، بارش های جوی در روزهای آخر سال و ابتدای سال جدید به صورت رگباری اتفاق می افتند. بارندگی در این زمان معمولاً با شدت و حجم بالا رخ داده و پیامد آن به راه افتادن سیلاب هاست.

وی ادامه داد: اگرچه باران به خصوص در منطقه خشک و نیمه خشک ما نعمتی بزرگ است اما اگر ندانیم چگونه با سیلاب جاری شده از این بارش ها برخورد کنیم، این نعمت تبدیل به عاملی ویرانگر می شود.

رئیس اداره منابع طبیعی کاشمر یادآور شد: در بارندگی های ابتدای امسال در دو نوبت سیل های بزرگی در سطح شهرستان به راه افتاد که اگر سازه های آبخیزداری از جمله بندهای خاکی و سیستم های کنترل و پخش سیلاب به خوبی عمل نمی کردند، شاهد اتفاقات ناگواری همچون بسیاری از مناطق کشور بودیم، ولی خوشبختانه با عملکرد خوب این سازه ها، سیلاب ها مهار و در سفره آب زیرزمینی منطقه ذخیره شدند.

وی بیان نمود: در مجموع از بارش های ابتدای سال 98 بالغ بر هشت میلیون متر مکعب سیلاب مهار و به سفره های آب زیرزمینی کوهسرخ و دشت کاشمر تزریق شد.

وی با پیش بینی وقوع سیلاب در روزهای پایانی اسفند 98 و روزهای آغازین فروردین ماه سال 99، گفت: از هم اکنون باید همگی آمادگی لازم برای کنترل و مدیریت سیلاب را داشته باشیم.

رئیس اداره منابع طبیعی کاشمر با بیان این که در کنار فعالیت ادارات و ارگان های درگیر، با رعایت نکاتی از سوی مردم، حتماً نتیجه مطلوب تری از بارش ها حاصل می شود؛ اظهار کرد: شهروندان هر گونه تخریب طبیعت و محیط زیست و آتش سوزی احتمالی را به شماره گویای 1504 که به صورت شبانه روزی در خدمت عموم مردم است، اطلاع رسانی نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مهار 8 میلیون متر مکعب سیلاب در کاشمر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهار 8 میلیون متر مکعب سیلاب در کاشمر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید